۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۰۸۹۵۵
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

نباید از هارت و پورت‌های دشمن ترسید | امام راحل معجزه قرن بود

نباید از هارت و پورت‌های دشمن ترسید | امام راحل معجزه قرن بود
کارشناس مذهبی گفت: نباید از هارت و پورت‌های دشمن و سختی و مشکلات و تحریم‌ها بترسیم؛ با ایجاد گرانی و مشکلات این مردم میدان را خالی نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، کارشناس مذهبی شامگاه دوشنبه در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی(ره) که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل شخصیت بزرگ و بی نظیری بود و امام راحل فکر بلندی داشتند.

وی گفت: امام خمینی(ره) به ما نشان دادند که تا نزدیک مرزهای عصمت و به قله کمال نزدیک شدن افسانه نیست بلکه این موضوع شدنی است و بیش از 236 هزار شهید به این مرتبه رسیدند.

کارشناس مذهبی افزود: تکنولوژی نانو، انرژی هسته‌ای و پرتاب ماهواره از جمله خدمات افتخارآمیز جمهوری اسلامی است و خدمات بعد از انقلاب مانند توسعه دانشگاه‌ها، جاده‌ها و فرودگاه ده‌ها برابر دوران رژیم شاهنشاهی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه امام راحل اوج گرفت و به قله کمال رسید و هزاران جوان این مرز و بوم را نیز اوج داد، تصریح کرد: هر کسی که از خدا، پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) اطاعت کند به این نقطه اوج می‌رسد و امام راحل راه به کمال رسیدن را برای ما نشان داد.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) به همه یاد دادند که هر کسی با شیطان درون و بیرون خود مبارزه کند و به خدا تمسک جوید، خدا به آن اوج می‌دهد و آن را بالا می‌برد.

جبهه مبارزه با نفس جهاد اکبر است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه 36 هزار نفر از دانش‌آموزان در مکتب امام راحل تربیت شدند، خاطرنشان کرد: هنر امام راحل و جمهوری اسلامی این است که راه پرواز را باز کرد؛ مبارزه با نفس تنها جبهه نظامی نیست و جبهه مبارزه با نفس جهاد اکبر است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند شهادت بالاترین مقام است و اگر جوانی در میدان شهوت قرار گیرد و خود را آلوده شهوت نکند و خود را کنترل کند مانند شهید است.

وی با بیان اینکه امام راحل راه سعادت و بندگی خدا را به ما نشان دادند، افزود: برخی‌ها بر سر سفره انقلاب اسلامی هستند اما از راه خوب بودن و خوب شدن استفاده نمی‌کنند که از بی عرضگی آن‌ها است اما برخی در اروپا و آفریقا پیام امام راحل را دریافت کردند و شیخ زکزاکی شدند و انسان‌ها را در مسیر خدا قرار دادند.

امام راحل صدها مجاهد فی سبیل‌الله را تربیت کردند/امام راحل معجزه قرن بود

کارشناس مذهبی با بیان اینکه امام راحل صدها مجاهد فی سبیل‌الله را تربیت کردند، بیان کرد: امام راحل اهل مذاکره با آمریکا نبود بلکه امام راحل تمام وجودش طاغوت‌گریز بود و ظاهر و باطن ایشان یکی بود و تمام وجود آن در مسیر خدا قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه امام خمینی(ره) معجزه قرن بود، عنوان کرد: امام راحل حزب‌اللهی‌هایی در عالم پرورش داد که به زودی شاهد افوال اسرائیل و به اهتزاز درآمدن پرچم لا اله الا الله در قله‌های جهان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فکر امام خمینی(ره) سه شاخصه نترسیدن از غیر خدا، امید داشتن و مجاهدت و استقامت کردن داشته است، گفت: شیاطین می‌خواهند ما را بترسانند بنابراین نباید بترسیم؛ هر مسؤولی و انسانی که از سروصداهای دشمن و سختی و مشکلات بترسد در خط امام راحل نیست.

کارشناس مذهبی افزود: مردم و مسؤولان نباید از دشمنان بترسند، آمریکا و اسرائیل توخالی هستند و امروز مالک اشتر ما پای سنگر معاویه زمان است؛ آن‌هایی که ویلا، خانه هزار متری و باغ دارند می‌ترسند.

نباید از هارت و پورت‌های دشمن ترسید/دشمن به دنبال کاشتن بذر ناامیدی در کشور

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه مردم با فرهنگ جهاد و شهادت خود از دشمن نمی‌ترسند، بیان کرد: نباید از هارت و پورت‌های دشمن و سختی و مشکلات و تحریم‌ها بترسیم؛ هر چقدر آب در آسیاب دشمن بریزید و با ایجاد گرانی و مشکلات این مردم میدان پشتیبانی از انقلاب اسلامی را خالی نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه امام راحل امیدوار به نصرت الهی و هدایت خدا بود، گفت: دشمنان می‌خواهند مردم و مسؤولان را ناامید کنند و بذر ناامیدی را در کشور بکارند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: اگر تمام مسؤولان، حوزویان و دانشگاهیان مانند امام راحل از ساعت پنج صبح تا 10 شب کار می‌کردند بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شد؛ در فرهنگ امام راحل تنبلی وجود نداشت.

مسؤولی که در ویلای هزار متری زندگی کند هیچ وقت درد گرسنگان را نمی‌فهمد

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بیان کرد: باید ویروس رفاه‌طلبی و اشرافی گری در مسؤولان حل شود؛ مسؤولی که در ویلای هزار متری زندگی می‌کند هیچ وقت درد گرسنگان را نمی‌فهمد؛ امام راحل به همه درس مجاهدت دادند.

وی با بیان اینکه بانوان باید مجاهدت‌های خانگی و اشتغال خانگی را ایجاد کنند، افزود: رهبر معظم انقلاب حدود 10 سال از کلمه «اقتصاد مقاومتی» استفاده می‌کنند اما در اقدام و عمل کاری انجام نشده است.

کارشناس مذهبی گفت: یادگارهای امام راحل شامل ولایت فقیه، داشتن تفکر بسیجی و وصل به اهل بیت(ع) بودن است و اگر در جمهوری اسلامی ایران به یادگارهای امام راحل توجه شود مشکلی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه امام راحل فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد، اظهار کرد: 40 سال دشمن نتوانسته به کشوری آسیبی وارد کند چرا که کشور ولایت فقیه داشته است بنابراین باید قدر ولایت فقیه را بدانیم؛ ولایت فقیه ستون خیمه نظام است.

کسی که منهای ولایت فقیه باشد هیچ ارزشی برای مردم ندارد

وی با بیان اینکه هر کسی جلوی ولایت فقیه بایستد ما جلوی تمام دنیای آن می‌ایستیم، افزود: آقای مسؤول! شما منهای ولایت فقیه باشید دو هزار برای مردم ارزش ندارید اما به علاوه ولایت فقیه شما تاج سر ما هستید.

کارشناس مذهبی گفت: آقایان مسؤول! اگر از شما استقبال میلیونی می‌شود چون که سرباز ولایت فقیه هستید اما منهای ولایت فقیه باشید برای شما پشیزی ارزش قائل نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: هزاران کانال و سایت می‌خواهند به ولایت فقیه ضربه بزنند؛ اگر دیروز انقلابی بودید و امروز مقابل ولایت فقیه ایستادید ارزش ندارید.

وی با بیان اینکه در اکثر وصیت‌نامه‌های شهدا به پشتیبانی از ولایت فقیه تاکید شده است، افزود: امروز پاسداران، نیروهای مسلح، مرزبانان، نماز جمعه و هیأت رزمندگان تفکر بسیجی دارد و هر جا تفکر بسیجی باشد کارها جلو می‌رود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات